En del af Watch Medier

MediaWatchfredag3. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
17.08.2022kl. 13.30

Unge briter bruger nu mere tid på Tiktok end tv

Unge briters brug af traditionelt tv er faldet med to tredjedele på ti år viser en årlig undersøgelse om medievaner i Storbritannien, som vidner om en stadigt større kløft i forskellige generationers forbrug.
af EMIL RØMER OLSEN

Digitale og sociale medieplatforme vinder mere og mere indpas i briternes hverdag, og det sker på bekostning af den traditionel tv-sening – særligt for de unge. Britiske 16-24-årige bruger nu i gennemsnit 57 minutter på videoappen Tiktok om dagen, mens 53 minutter bliver dedikeret til flow-tv.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede artikler:

  • Foto: Maxim Shemetov/REUTERS / X90156

    Næsten alle amerikanske teenagere bruger Youtube

    For abonnenter

  • De 15-24 årige danskere bruger de i gennemsnit halvanden time dagligt på sociale medier. Til sammenligning bruger de i gennemsnit under 20 minutter på at se traditionelt tv. | Foto: Jens Kalaene/AP/Ritzau Scanpix

    Medievaner giver annoncører mere snørklede veje til de unges opmærksomhed

    For abonnenter

  • Foto: Aleksander Klug

    Svenske unge læser flere bøger

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Photo: Pr Aller Foto og Video
Medienyt

Mediechef er blandt de syv opsagte i Aller Media

Antallet af mediechefer reduceres fra seks til tre, og mediechefen for Aller Kvindeliv er en af i alt syv afskedigede. Det sker som følge af en omorganisering i magasinhuset.
  • Aller Media skærer til i ny omstrukturering
  • Aller Media hyrer ny direktør

For abonnenter

Foto: Jacob Ehrbahn
Kommunikation

Adform vil måle klimaaftryk fra digitale reklamer med nyt partnerskab

For abonnenter

Foto: PR/Amedia
Aviser

Amedia indfører ansættelsesstop

For abonnenter

Foto: Emil Helms/Ritzau Scanpix
Medienyt

Maren Uthaug vinder bogprisen De Gyldne Laurbær

Foto: Screenshot
Ugeblade & Magasiner

Svensk myndighed godkender Bonniers mulige opkøb af magasinplatform

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
TV

Forhandlinger nedbringer fyringer i DR Medieproduktion

For abonnenter

Læs også

Foto: Francis Mascarenhas/Reuters/Ritzau Scanpix
Digital

Amazon Prime Video næsten fordobler brugerantallet i Norge

Netflix er den streamingtjeneste, som flest nordmænd har adgang til, efterfulgt af HBO Max og Viaplay, som deler andenpladsen.

For abonnenter

Photo: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Navne

Berlingske-journalist bliver mediechef i Venstre

Venstres nye mediechef kommer fra en stilling som politisk journalist på Berlingske, og han har tidligere bl.a. været rådgiver for Ulveman & Børsting. 

For abonnenter

Foto: Pr Aller Foto og Video
Ugeblade & Magasiner

Aller Media skærer til i ny omstrukturering

Omstruktureringen i det familieejede bladhus medfører en række stillingsnedlæggelser, erfarer Journalisten.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Maren Uthaug vinder bogprisen De Gyldne Laurbær – 2. feb.
  • Adform vil måle klimaaftryk fra digitale reklamer med nyt partnerskab – 2. feb.
  • Facebook-ejer stiger 20 pct. ved åbningen i USA – 2. feb.
  • Amedia indfører ansættelsesstop – 2. feb.
  • Mediechef er blandt de syv opsagte i Aller Media – 2. feb.
  • Svensk myndighed godkender Bonniers mulige opkøb af magasinplatform – 2. feb.
  • Aller Media skærer til i ny omstrukturering – 2. feb.
  • Forhandlinger nedbringer fyringer i DR Medieproduktion – 2. feb.
  • Berlingske-journalist bliver mediechef i Venstre – 2. feb.
  • Make Influence starter 2023 med ny investor og to færre direktører – 2. feb.
  • Impact tabte penge på Metoo-dokumentar – 2. feb.
  • Medieklummen: 2023 er året, hvor du arbejder med AI: Her er 9 værktøjer til at komme i gang – 2. feb.
  • Republikaner vil forbyde Tiktok i USA – 2. feb.
  • Gaffa har kurs mod 10.000 betalende abonnenter – 2. feb.
  • Youtube slukker for annoncer hos danske kristne influencere – 2. feb.
Flere nyheder

Job

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Life science journalist

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

Se flere jobs

Watch Job

  • Business Intelligence Specialist

  • Erfaren IT Supporter

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

  • Business Change Manager til implementering af fremtidens togs uddannelsesprojekter

  • Scrum Master with a practical approach

Se flere jobs

Job

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Life science journalist

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge