MediaWatch

Unge briter bruger nu mere tid på Tiktok end tv

Unge briters brug af traditionelt tv er faldet med to tredjedele på ti år viser en årlig undersøgelse om medievaner i Storbritannien, som vidner om en stadigt større kløft i forskellige generationers forbrug.

Digitale og sociale medieplatforme vinder mere og mere indpas i briternes hverdag, og det sker på bekostning af den traditionel tv-sening – særligt for de unge. Britiske 16-24-årige bruger nu i gennemsnit 57 minutter på videoappen Tiktok om dagen, mens 53 minutter bliver dedikeret til flow-tv.

Det viser en årlig rapport fra den britiske mediemyndighed Ofcom, som bl.a. holder øje med befolkningens medievaner, skriver en stribe medier, herunder Financial Times.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs