Berlingske rammer 100.000 betalende abonnenter
![Foto: Stine Heilmann](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13523711.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7iob6d0t11yq5w4rj58.jpg)
Med et månedsgennemsnit på lige over 100.000 betalende abonnenter nåede Berlingske i november en målsætning sat i 2018.
Det skriver Berlingske Media i en pressemeddelelse.
Siden målet om at nå 100.000 danskeres pengepunge blev sat for tre år siden, har avisen bl.a. lanceret en række nye produkter og avistillæg, som ifølge ansv. chefredaktør Tom Jensen har hjulpet til at indfri det.
"Vi har over de seneste år arbejdet for at udvikle Berlingske som Danmarks førende borgerlige medie, og at nå målet om de 100.000 abonnenter bekræfter, at det er lykkedes," siger Tom Jensen i meddelelsen.
Han meldte tilsvarende for et år siden ud, at det digitale abonnementstal var vokset med 70 pct. i 2020 til 42.000, og at det samlede abonnementstal var tæt på målet om de 100.000.
Fordeling uvist
Over halvdelen af de aktuelle 100.000 abonnenter er ifølge meddelelsen digitale, og det er i høj grad digitale kunder, der har båret væksten. Siden 2018 er antallet af digitale abonnenter således tredoblet, fremgår det. Det oplyses ikke, hvad den præcise fordeling mellem print- og digitale abonnenter er.
Den 272-årige avis' strategiske målsætning er, at det digitale skal fylde endnu mere, forklarer marketingdirektør Lisbet Røge Jensen.
"Vi har det klare mål, at Berlingske skal være digital. Den store fremgang i antallet af digitale abonnenter viser, at også det har været en succes. Læserne og abonnenterne strømmer til berlingske.dk, som er det største digitale kvalitetsmedie i Danmark," siger hun i meddelelsen.
Berlingskes omsætning faldt i 2020 fra 429 mio. kr. til 396 mio. kr. ifølge årsregnskabet fra Berlingske Media, mens driftsresultatet (ebita) landede på 29,4 mio. kr. mod 32 mio. kr. i 2019.
Relaterede artikler
Berlingske skærer ned på trykte helligdagsaviser
For abonnenter