MediaWatch

Berlingske Medias resultat faldt i 2020 efter corona-kæberasler til B.T.

Både top- og bundlinjen gik tilbage for Berlingske Media i 2020, hvor coronakrisen skar næsten en tredjedel af B.T.'s omsætning, mens Weekendavisen var alene om at løfte toplinjen. Berlingske overhalede B.T. og stod for den største indtjening efter abonnementsvækst.

Berlingske Media forventer annoncevækst og bedre resultat i 2021 | Foto: Mathias Svold

2020 blev et år med faldende økonomiske resultater og store underliggende udsving i Berlingske Media. Det viser årsregnskabet for 2020, der netop er offentliggjort.

Koncernen, der udgiver Berlingske, B.T, Euroinvestor og Weekendavisen, fik skåret mere end 100 mio. kr. af toplinjen, der landede på 734 mio. kr. mod 857 mio. kr. i 2019 – et fald på 14 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Vestager forventer techlov træder i kraft inden for et år

Europa-Parlamentet arbejder på højtryk for at få stemt de to kommende techlovpakker igennem inden sommer, så de sidste skridt kan tages i efteråret. Allerede næste forår forventes store dele af de to lovpakker at træde i kraft, melder EU’s konkurrencekommissær Margrethe Vestager og EU-parlamentariker Christel Schaldemose.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs