MediaWatch

Skal nyhedsmedier lave native annoncering for politikere?

Det har mødt kritik, at lokalsitet Migogkbh har tilbudt lokalpolitikere native annoncering med politiske budskaber op til kommunalvalget. Men hvordan forholder andre medier sig, hvis politikere henvender sig? MediaWatch har spurgt tre mediechefer.

Kommunalvalget i november har gjort spørgsmålet om politisk annoncering aktuelt | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

"Forfejlet" indgang til dækningen af det kommende kommunalvalg og et "demokratisk" problem.

Sådan lød kritikken fra Frederik Werner Kronborg, der stiller op for Enhedslisten til kommunalvalget i København, onsdag på Twitter og over for Berlingske efter at have modtaget et annoncetilbud fra bysitet Migogkbh om native annoncering - en annoncørbetalt artikel med mulighed for at fremsætte sine politiske budskaber.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs