MediaWatch

Lokalpolitiker kritiserer medie for at tilbyde politiske sponsorartikler

Frederik Werner Kronborg, kandidat til Københavns Borgerrepræsentation for Enhedslisten, kritiserer Migogkbh for tilbud om betalt omtale af lokalpolitikere. Nyhedsmediets direktør kan ikke se problemet.

Foto: Marius Renner

Det er "et demokratisk" problem, når mediet Migogkbh tilbyder omtale til kommunalvalgskandidater i København mod betaling på mellem 5.000 og 12.000 kr.

Det siger Enhedslistens Frederik Werner Kronborg til Berlingske, der har set eksempler på tilbuddet om betalt indhold.

"Det er en fuldstændig forfejlet måde at dække et kommunalvalg. Hvor meget dækning man skal have i medierne, skal ikke være op til, hvor mange penge man har, men om man har nogle interessante budskaber," siger han til Berlingske.

Peter Sindahl, der er direktør og partner hos mediet, afviser kritikken og henviser bl.a. til, at Migogkbh i ethvert tilfælde overholder retningslinjerne om at gøre opmærksom på betalt indhold.

"Vi ser ikke nogen forskel mellem, at man kan se en kampagnevideo for en kandidat i biografen eller læse et sponsoreret artikelformat om kandidaten på vores platform. Alt vores betalte indhold markeres som sådan, og så længe det er klart, ser jeg ikke noget problem," siger direktøren.

Flere medier lægger an til klager over afslag på mediestøtte 

Lokalguide med Michael Qureshi i spidsen går i land i København 

Mere fra MediaWatch

Franske medier lander indholdsaftale med Facebook

En forhandlingsalliance, der bl.a. repræsenterer Le Monde og Le Figaro, har netop indgået en aftale med Facebook om visning af journalistisk indhold. Aftalen er et bevis på, hvad der kan opnås gennem løsningsorienteret dialog, siger det sociale medieselskab.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs