MediaWatch

97 ugeaviser har søgt om kompensation efter annoncetab i vinter

De største ugeavisudgivere fylder mest i ansøgningerne om kompensation for annoncetab på grund af coronakrisen fra den hjælpepakke til ugeaviser, der blev åbnet før sommer. Men de har generelt søgt for færre titler end under første nedlukning, viser aktindsigt.

Foto: PR/Nordjyske Medier

Nedlukningen i vinter lagde nyt pres på annonceindtægterne i landets ugeaviser.

Det viser en aktindsigt, MediaWatch har fået fra Slots- og Kulturstyrelsen i antallet af ugeaviser, der har søgt kompensation fra hjælpepakken på 40 mio. kr. til ugeaviser, der blev vedtaget i marts.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs