MediaWatch

Jyllands-Posten skærper granskning af brugeradfærd med ny analysechef

Jyllands-Posten henter digital medieanalytiker fra TV 2 Østjylland, der skal styrke avisens avisens evne til at forstå og udnytte data om læsere.

Foto: Niels Hougaard/IND

Efter sommerferien skifter Uffe Alici Pedersen mediebåd, når han begynder som ny redaktionel analysechef på Jyllands-Posten. Det skriver han selv på Linkedin.

Han forlader en stilling som målgruppechef for TV 2 Østjylland, hvor han har været ansat i forskellige ledende roller for kanalens digitale og sociale medier i de seneste fem år. Før det har han slået sine folder på DR i en årrække - bl.a. som projektleder og digital rådgiver.

Jyllands-Posten opruster på brugeradfærdsanalysen op til en større lokaljournalistisk udvidelse, som avishuset også er i færd med at ansætte redaktionelle medarbejdere til.

I maj annoncerede avishuset, at det investerer i fire, abonnementsfinansierede digitale lokalmedier i Randers, Horsens, Vejle og Viborg. Ved annonceringen lød det fra Marchen Neel Gjertsen, Jyllands-Postens chefredaktør for den digitale omstilling, at indholdet ved hjælp af data skal målrettes de enkelte læsere.

Mere fra MediaWatch

Danske Medier kritiserer Facebooks ændring af artikelvisning

Medierne er ikke blevet orienteret på forhånd om Facebooks nye ændring, der begrænser visningen af artikler, som deles på platformen. Det vækker kritik fra Danske Medier, der kalder det en "magtdemonstration". Ifølge Facebook har man forsøgt.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nye medier gør indtog, gamle medievirksomheder gør op med røde tal, og kulturministeren har haft travlt med ny lovgivning og samråd. Få overblikket med denne uges overflyvning.

Nent frasælger endnu en bid af produktionsgren

Den britiske distributionsvirksomhed All3Media overtager Nent Studios' britiske distributionsselskab. Det sker som led i Nent Groups indsnævring af produktionsarmen, der skal koncentreres om fiktion og dramaproduktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs