MediaWatch

Jyllands-Posten skærper granskning af brugeradfærd med ny analysechef

Jyllands-Posten henter digital medieanalytiker fra TV 2 Østjylland, der skal styrke avisens avisens evne til at forstå og udnytte data om læsere.

Foto: Niels Hougaard/IND

Efter sommerferien skifter Uffe Alici Pedersen mediebåd, når han begynder som ny redaktionel analysechef på Jyllands-Posten. Det skriver han selv på Linkedin.

Han forlader en stilling som målgruppechef for TV 2 Østjylland, hvor han har været ansat i forskellige ledende roller for kanalens digitale og sociale medier i de seneste fem år. Før det har han slået sine folder på DR i en årrække - bl.a. som projektleder og digital rådgiver.

Jyllands-Posten opruster på brugeradfærdsanalysen op til en større lokaljournalistisk udvidelse, som avishuset også er i færd med at ansætte redaktionelle medarbejdere til.

I maj annoncerede avishuset, at det investerer i fire, abonnementsfinansierede digitale lokalmedier i Randers, Horsens, Vejle og Viborg. Ved annonceringen lød det fra Marchen Neel Gjertsen, Jyllands-Postens chefredaktør for den digitale omstilling, at indholdet ved hjælp af data skal målrettes de enkelte læsere.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs