Jyllands-Posten skærper granskning af brugeradfærd med ny analysechef

Jyllands-Posten henter digital medieanalytiker fra TV 2 Østjylland, der skal styrke avisens avisens evne til at forstå og udnytte data om læsere.
Foto: Niels Hougaard/IND
Foto: Niels Hougaard/IND

Efter sommerferien skifter Uffe Alici Pedersen mediebåd, når han begynder som ny redaktionel analysechef på Jyllands-Posten. Det skriver han selv på Linkedin.

Han forlader en stilling som målgruppechef for TV 2 Østjylland, hvor han har været ansat i forskellige ledende roller for kanalens digitale og sociale medier i de seneste fem år. Før det har han slået sine folder på DR i en årrække - bl.a. som projektleder og digital rådgiver.

Jyllands-Posten opruster på brugeradfærdsanalysen op til en større lokaljournalistisk udvidelse, som avishuset også er i færd med at ansætte redaktionelle medarbejdere til.

I maj annoncerede avishuset, at det investerer i fire, abonnementsfinansierede digitale lokalmedier i Randers, Horsens, Vejle og Viborg. Ved annonceringen lød det fra Marchen Neel Gjertsen, Jyllands-Postens chefredaktør for den digitale omstilling, at indholdet ved hjælp af data skal målrettes de enkelte læsere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også