Jyllands-Posten skærper granskning af brugeradfærd med ny analysechef
![Foto: Niels Hougaard/IND](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13051624.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7g6hjw3i9wm9m243ay2.jpg)
Efter sommerferien skifter Uffe Alici Pedersen mediebåd, når han begynder som ny redaktionel analysechef på Jyllands-Posten. Det skriver han selv på Linkedin.
Han forlader en stilling som målgruppechef for TV 2 Østjylland, hvor han har været ansat i forskellige ledende roller for kanalens digitale og sociale medier i de seneste fem år. Før det har han slået sine folder på DR i en årrække - bl.a. som projektleder og digital rådgiver.
Jyllands-Posten opruster på brugeradfærdsanalysen op til en større lokaljournalistisk udvidelse, som avishuset også er i færd med at ansætte redaktionelle medarbejdere til.
I maj annoncerede avishuset, at det investerer i fire, abonnementsfinansierede digitale lokalmedier i Randers, Horsens, Vejle og Viborg. Ved annonceringen lød det fra Marchen Neel Gjertsen, Jyllands-Postens chefredaktør for den digitale omstilling, at indholdet ved hjælp af data skal målrettes de enkelte læsere.
Relaterede artikler
Annoncedirektør på Politiken stopper
For abonnenter