MediaWatch

Jyllands-Posten åbner fire digitale lokalmedier i ny satsning

Med en ambition om at opbygge brugerbetalt lokaljournalistik går Jyllands-Posten efter sommerferien i luften med fire nye, digitale, abonnementsfinansierede lokalmedier i fire større østjyske byer. Lanceringen kommer kort tid efter en lignende udvidelse i Jysk Fynske Medier.

Jacob Nybroe, ansv. chefredaktør på Jyllands-Posten. | Foto: Dalhoff Casper/Ritzau Scanpix

Jyllands-Posten udvider forretningen og åbner efter sommerferien en række digitale lokalmedier under samlebetegnelsen JP Lokal, som i første omgang vil gå i land i Vejle, Viborg, Horsens og Randers. Det skriver Jyllands-Posten i en pressemeddelelse tirsdag.

Ifølge Jacob Nybroe, ansv. chefredaktør for Jyllands-Posten, er målet med satsningen at lave "moderne lokaljournalistik", der er let tilgængeligt for en bredere målgruppe, og som kan være med til at forny journalistikkens rolle i lokaldemokratiet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs