MediaWatch

Nu kan ugeaviser søge kompensation for tabt annonceomsætning

Slots- og kulturstyrelsen åbner nu for ansøgninger fra ugeaviser, der har tabt mindst 30 pct. af annonceomsætningen under vinterens corona-nedlukning.

Foto: Philip Davali/Ritzau Scanpix

Med et bredt flertal blandt Folketingets partier i ryggen vedtog regeringen i marts en kompensationsordning for de trykte og digitale ugeaviser, der tabte annonceomsætning under vinterens nedlukning.

Nu åbner puljen for ansøgninger, skriver Slots- og Kulturstyrelsen i en pressemeddelelse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs