MediaWatch

Nu kan ugeaviser søge kompensation for tabt annonceomsætning

Slots- og kulturstyrelsen åbner nu for ansøgninger fra ugeaviser, der har tabt mindst 30 pct. af annonceomsætningen under vinterens corona-nedlukning.

Foto: Philip Davali/Ritzau Scanpix

Med et bredt flertal blandt Folketingets partier i ryggen vedtog regeringen i marts en kompensationsordning for de trykte og digitale ugeaviser, der tabte annonceomsætning under vinterens nedlukning.

Nu åbner puljen for ansøgninger, skriver Slots- og Kulturstyrelsen i en pressemeddelelse.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Journalisthøjskolens rektor stopper

Trine Nielsen vil have mere tid til andre bestyrelsesopgaver, herunder sin nye formandspost for Det Danske Filminstitut, og træder derfor tilbage som rektor for Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Prorektor konstitueres på posten, og jagt på ny rektor indledes efter nytår.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs