MediaWatch

JP/Politiken, Jysk Fynske og Berlingske Media fusionerer distributionsselskaber

Storfusion på distributionsmarkedet lægger Dansk Avis Omdeling (DAO) og Bladkompagniet sammen til  ét selskab med JP/Politikens Hus som majoritetsejer. Sammenlægingen afventer konkurrencemyndighedernes godkendelse.

Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

De tre mediehuse Jysk Fynske Medier, JP/Politikens Hus og Berlingske Media slår de to distributionsselskaber Bladkompagniet og Dansk Avis Omdeling (DAO) sammen i en storfusion, der lægger de to selskaber sammen under DAO med Bladkompagniet som datterselskab. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

"Ambitionen er helt klart at udvikle et endnu stærkere og et endnu mere konkurrencedygtigt alternativ til de andre aktører på distributionsmarkedet. Samtidig er det en central målsætning at sikre konkurrencedygtig udbringning af aviser også i fremtiden af højeste kvalitet. Vi er overbeviste om, at sammenlægningen vil give os mulighed for at gribe potentialet på det hastigt voksende distributionsmarked og gøre os endnu bedre i stand til at tage konkurrencen op med de store, internationale aktører," siger Dorthe Bjerregaard-Knudsen, der er bestyrelsesformand i både DAO og Bladkompagniet og COO i JP/Politikens Hus, i meddelelsen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs