MediaWatch

JP/Politiken, Jysk Fynske og Berlingske Media fusionerer distributionsselskaber

Storfusion på distributionsmarkedet lægger Dansk Avis Omdeling (DAO) og Bladkompagniet sammen til  ét selskab med JP/Politikens Hus som majoritetsejer. Sammenlægingen afventer konkurrencemyndighedernes godkendelse.

Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

De tre mediehuse Jysk Fynske Medier, JP/Politikens Hus og Berlingske Media slår de to distributionsselskaber Bladkompagniet og Dansk Avis Omdeling (DAO) sammen i en storfusion, der lægger de to selskaber sammen under DAO med Bladkompagniet som datterselskab. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

"Ambitionen er helt klart at udvikle et endnu stærkere og et endnu mere konkurrencedygtigt alternativ til de andre aktører på distributionsmarkedet. Samtidig er det en central målsætning at sikre konkurrencedygtig udbringning af aviser også i fremtiden af højeste kvalitet. Vi er overbeviste om, at sammenlægningen vil give os mulighed for at gribe potentialet på det hastigt voksende distributionsmarked og gøre os endnu bedre i stand til at tage konkurrencen op med de store, internationale aktører," siger Dorthe Bjerregaard-Knudsen, der er bestyrelsesformand i både DAO og Bladkompagniet og COO i JP/Politikens Hus, i meddelelsen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier kritiserer Facebooks ændring af artikelvisning

Medierne er ikke blevet orienteret på forhånd om Facebooks nye ændring, der begrænser visningen af artikler, som deles på platformen. Det vækker kritik fra Danske Medier, der kalder det en "magtdemonstration". Ifølge Facebook har man forsøgt.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nye medier gør indtog, gamle medievirksomheder gør op med røde tal, og kulturministeren har haft travlt med ny lovgivning og samråd. Få overblikket med denne uges overflyvning.

Nent frasælger endnu en bid af produktionsgren

Den britiske distributionsvirksomhed All3Media overtager Nent Studios' britiske distributionsselskab. Det sker som led i Nent Groups indsnævring af produktionsarmen, der skal koncentreres om fiktion og dramaproduktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs