MediaWatch

Anders Krab-Johansen: "Vi fik et ordentligt slag på annoncemarkedet"

Økonomisk tilbagegang for koncernen og rutsjetur for B.T. i et coronapræget 2020 ændrer ikke på, at Berlingske Medias forretning og produkt er i god gænge, siger topchef Anders Krab-Johansen, der sætter næsen op efter resultatforbedring i 2021.

Foto: PR/Berlingske Media

Et annoncemarked i dybfryseren sendte B.T. mod gulvet, og trak Berlingske Medias resultat kraftigt ned i 2020 trods abonnementsvækst for både Berlingske og Weekendavisen.

Sådan tegnede billedet sig for Berlingske Media i årsregnskabet for 2020, der blev præsenteret torsdag. Omsætningen faldt i koncernen 14 pct. til 734 mio. kr., mens resultatet på 22,4 mio. kr. var mindre end en tredjedel af 2019-resultatet på 77,8 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs