MediaWatch

Danske Medier kræver hjælpepakke til ugeaviser: Vi frygter lukninger

Ugeaviserne er så ramte på annoncesalget af vinterens nedlukning, at Danske Medier i et brev til Kulturministeren anmoder om at få forårets hjælpepakke genåbnet for ugeaviserne. Samtidig ønsker organisationen hurtig vedtagelse og udrulning af ugeavispulje på 25 mio. kr. årligt.

Foto: Thomas Tolstrup

Nedlukningen gør nu så ondt på ugeavisernes annonceomsætning, at Danske Medier vil have Kulturministeriet på banen med en skræddersyet hjælp. Det oplyser organisationen i en pressemeddelelse.

"Med nedlukningen af detailhandlen står de lokale ugeaviser nu i en endnu mere kritisk situation end i foråret. Særligt de lokale ugeaviser har længe været presset på annoncemarkedet af techgiganter som Facebook og Google, og i foråret fik de en uventet økonomisk mavepuster, som de aldrig nåede at komme sig over, før anden nedlukning var en realitet. Nu kan det for flere ugeaviser ende med permanent lukning inden for den nærmeste fremtid," siger adm. direktør for Danske Medier, Louise Brincker, i meddelelsen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske dataværktøjer, coronaens ekko i regnskaber og et sommerbarometer, der fortsat svinger os igennem de lyse nætter. Kom med på en rundtur i ugens mediebegivenheder.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs