MediaWatch

Ekstra Bladet tager større kontrol over egne data med nyt system

Ny lovgivning, strammere regler for cookies og et mere volatilt marked for data er blandt hovedgrundene til, at Ekstra Bladet har valgt at skifte Google Analytics ud med et værktøj, huset selv har udviklet.

Foto: Philip Davali/Ritzau Scanpix

Ekstra Bladet tager endnu et skridt i retningen af at sikre sig fuld kontrol over værdikæden omkring brugerdata med udrulningen af en ny web analytics-system Long Boat.

Systemet overtager arbejdet fra det ellers populære Google Analytics, som mange medier og webshops bruger til at analysere trafik- og brugerdata på deres sites.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs