Ny annonceplatform vil være den helt store markedsplads for danske medier

De seks mediehuse, der står bag den nye annonceplatform, Publisher Platform, vil gerne have flere medier ombord, siger formand, der lige som et mediebureau peger på ét led, der kræver arbejde for at gøre sig gældende mod Google og Facebook.
"Ambitionen er, at noget af den økonomi, der går til Facebook og Google, lander herovre i stedet," siger formand for Publisher Platform, Kenneth Brenøe. "Hvis man melder sig ind, skal man i princippet stille hovedparten af sine annoncer til rådighed," siger Kenneth | Foto: PR/TV 2
"Ambitionen er, at noget af den økonomi, der går til Facebook og Google, lander herovre i stedet," siger formand for Publisher Platform, Kenneth Brenøe. "Hvis man melder sig ind, skal man i princippet stille hovedparten af sine annoncer til rådighed," siger Kenneth | Foto: PR/TV 2

Seks mediehuse lancerede torsdag en fælles annonceplatform med navnet Publishers Platform, og ambitionerne er store hos Kenneth Brenøe, der chef for digitalt salg hos TV 2 og formand i den forening, der har sat platformen i verden.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også