MediaWatch

Ny annonceplatform vil være den helt store markedsplads for danske medier

De seks mediehuse, der står bag den nye annonceplatform, Publisher Platform, vil gerne have flere medier ombord, siger formand, der lige som et mediebureau peger på ét led, der kræver arbejde for at gøre sig gældende mod Google og Facebook.

"Ambitionen er, at noget af den økonomi, der går til Facebook og Google, lander herovre i stedet," siger formand for Publisher Platform, Kenneth Brenøe. "Hvis man melder sig ind, skal man i princippet stille hovedparten af sine annoncer til rådighed," siger Kenneth Foto: PR/TV 2

Seks mediehuse lancerede torsdag en fælles annonceplatform med navnet Publishers Platform, og ambitionerne er store hos Kenneth Brenøe, der chef for digitalt salg hos TV 2 og formand i den forening, der har sat platformen i verden.

"Drømmescenariet er, at vi en dag sælger al vores inventory ad den her kanal – at det her bliver den helt store markedsplads for danske medier. Mange vil prøve at påvirke det, men vores ambition er, at det her er dét ene sted, man køber sine annoncer," siger han.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere