MediaWatch

Ledigheden har pil nedad i medie- og kommunikationsbranchen

Antallet af ledige er højere, end det var på samme tidspunkt sidste år, men ledigheden er faldet siden sommerens stigning.

Linda Garlov, direktør, AJKS. | Foto: Thomas Tholstrup

Antallet af ledige i medie- og kommunikationsbranchen er faldet siden sommeren, men steget i forhold til sidste år, skriver Journalisten. 2400 medlemmer – 600 flere end sidste år – af a-kassen AJKS svarende til 9,4 pct. er ledige, oplyser direktør Linda Garlov, der peger på nyuddannede som en grund til bekymring.

"Min bekymring er meget rettet mod dimittenderne lige nu. Vi ser især, at unge og nyuddannede har svært ved at komme i gang. Derfor skal de hjælpes, så de ikke ender i langtidsledighed," siger Linda Garlov til Journalisten.

I løbet af sommeren nåede antallet af ledige AJKS-medlemmer tæt på 3000, men er altså siden da faldet en smule.

A-kasse: Ledigheden blandt journalister falder igen

Sommeren satte rekord for antallet af ledige i journalisters a-kasse 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs