Ledigheden har pil nedad i medie- og kommunikationsbranchen

Antallet af ledige er højere, end det var på samme tidspunkt sidste år, men ledigheden er faldet siden sommerens stigning.
Linda Garlov, direktør, AJKS. | Foto: Thomas Tholstrup
Linda Garlov, direktør, AJKS. | Foto: Thomas Tholstrup

Antallet af ledige i medie- og kommunikationsbranchen er faldet siden sommeren, men steget i forhold til sidste år, skriver Journalisten. 2400 medlemmer – 600 flere end sidste år – af a-kassen AJKS svarende til 9,4 pct. er ledige, oplyser direktør Linda Garlov, der peger på nyuddannede som en grund til bekymring.

"Min bekymring er meget rettet mod dimittenderne lige nu. Vi ser især, at unge og nyuddannede har svært ved at komme i gang. Derfor skal de hjælpes, så de ikke ender i langtidsledighed," siger Linda Garlov til Journalisten.

I løbet af sommeren nåede antallet af ledige AJKS-medlemmer tæt på 3000, men er altså siden da faldet en smule.

A-kasse: Ledigheden blandt journalister falder igen

Sommeren satte rekord for antallet af ledige i journalisters a-kasse 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også