MediaWatch

Tillidsmand kritiserer Ekstra Bladets ledelse for forklaring i sexisme-sag

Ekstra Bladets tillidsrepræsentant beskylder ledelsen for at have løjet efter at at have afvist over for tillidsmanden, at en leders afsked med mediet bundede i en sexisme-sag. Det afviser chefredaktør på avisen.

Philip Davali/Ritzau Scanpix
Foto: Philip Davali/Ritzau Scanpix

Ekstra Bladets ledelse har tidligere afvist over for mediets tillidsrepæsentant, Per Mathiessen, at afskedigelsen af en leder på avisen i 2019 havde noget at gøre med en sexisme-sag. Tidligere kreativ chef på avisen Tomas Stokholm fortalte imidlertid tordag til fagbladet Journalisten, at der var en sexisme-sag, og tilildsrepræsentantt beskylder nu ledelsen for at have løjet, skriver Journalisten.

"Den officielle forklaring var uenighed om ledelsesstilen. Efterfølgende piblede der rygter frem. Jeg anede ikke, om der var hold i dem. Det er derfor, jeg har spurgt ledelsen: Er det det, vi kalder en MeToo-sag? Det var det ikke, fik jeg at vide," siger Per Mathiessen til Journalisten, mens ansv. chefredaktør, Poul Madsen, afviser at have holdt relevante oplysninger tilbage.

"Sagen handler om en problemstilling mellem to ledende medarbejdere. Det skal tillidsrepræsentanten ikke involveres i. Jeg har fortalt Per det, han skal vide," siger chefredaktøren til Journalisten.

Også TV 2's håndtering af en sexisme-sag førte i går til kritik fra medarbejderside. Også DR's arbejde med sexisme-sager har i denne uge mødt kritik fra nuværende og tidligere medarbejdere.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere