Undersøgelse kortlægger hvem den typiske avisabonnent er
![Foto: Thomas Borberg](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12356613.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7byu6wfso81za8e7f8h.jpg)
Det er ikke sikkert, det kommer bag på ret mange, men en ny undersøgelse, som Yougov har foretaget, viser, at lysten til at betale for et avisabonnement – på tværs af print og digital – er højest blandt de aldersmæssigt mere modne danskere.
Undersøgelsen viser, at 58 pct. af de adspurgte avisabonnenter er over 60 år. Det skal ses i forhold til, at dén aldersgruppe udgør 32 pct. af den samlede befolkning.
Mænd er også en smule overrepræsenterede. 52 pct. af avisabonnenterne i Yougovs undersøgelse er mænd, mens 49 pct. af den samlede befolkning er mænd.
Avisabonnenterne er også mere tilbøjelige til at følge tv-kanaler. 74 pct. af de adspurgte avisabonnenter ser regelmæssigt DR1 mod 63 pct. blandt alle adspurgte. For TV 2 News er andelene hhv. 37 og 26 pct.