MediaWatch

Undersøgelse kortlægger hvem den typiske avisabonnent er

Personer over 60 år og mænd er overrepræsenterede, hvis man ser på, hvem der typisk abonnerer på en avis, viser undersøgelse fra Yougov.

Foto: Thomas Borberg

Det er ikke sikkert, det kommer bag på ret mange, men en ny undersøgelse, som Yougov har foretaget, viser, at lysten til at betale for et avisabonnement – på tværs af print og digital – er højest blandt de aldersmæssigt mere modne danskere.

Undersøgelsen viser, at 58 pct. af de adspurgte avisabonnenter er over 60 år. Det skal ses i forhold til, at dén aldersgruppe udgør 32 pct. af den samlede befolkning.

Mænd er også en smule overrepræsenterede. 52 pct. af avisabonnenterne i Yougovs undersøgelse er mænd, mens 49 pct. af den samlede befolkning er mænd.

Avisabonnenterne er også mere tilbøjelige til at følge tv-kanaler. 74 pct. af de adspurgte avisabonnenter ser regelmæssigt DR1 mod 63 pct. blandt alle adspurgte. For TV 2 News er andelene hhv. 37 og 26 pct.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere