MediaWatch

Flere mediehuse ser fordele i at deltage i fælles reklameplatform

Tre mediehuse står bag ny fælles reklameplatform og har budt resten af branchen indenfor. Ingen er endnu sprunget til, men flere store aktører vender tommelfingeren opad til tankerne bag platformen.

Foto: PR/Jysk Fynske Medier/Mads Hansen

En række medier vil følge interesseret med fra sidelinjen, når en ny annonceplatform for publicistiske medier går i luften i begyndelsen af 2020.

Sådan lyder meldingen fra Egmont Publishing, Jysk Fynske Medier, Benjamin Media og Aller Media, efter annonceplatformen blev præsenteret torsdag. Bag platformen, som har fået arbejdstitlen Publicistplatformen, står Berlingske Media, JP/Politikens Hus og TV 2. De tre mediehuse tegner sig for omkring 1 mia. sidevisninger tilsammen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs