MediaWatch

Mediehuse gør fælles front mod Google og Facebook med ny reklameplatform

Berlingske, JP/Politiken og TV 2 tager kampen op mod internationale techkoncerner på det digitale annoncemarked med en fælles indgang til reklameindkøb hos kvalitetsmedier.

Foto: Anne Bæk/Anne Bæk/Ritzau Scanpix

Et nyt stort samarbejde på tværs af JP/Politikens Hus, Berlingske Media og TV 2 skal munde ud i en fælles, åben indkøbsplatform for annoncører. Det oplyser parterne i en fælles meddelelse.

Platformen bliver lanceret i første kvartal af 2020 og har på nuværende tidspunkt arbejdstitlen Publicistplatformen. Tanken er, den skal være et dansk alternativ i konkurrencen med udenlandske techselskaber som Google og Facebook, der napper en stadig større andel af de digitale annoncekroner - sidste år 61 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs