MediaWatch

Jyllands-Posten indgår partnerskab med fodboldklubben AGF

Det vil ikke ændre en milimeter på den journalistiske dækning af AGF, at Jyllands-Posten og fodboldklubben har indgået en treårig sponsoraftale, som bl.a. vil sikre fodboldbilletter til avisens læsere, siger chefredaktør.

Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix

Den aarhusianske fodboldklub AGF og Jyllands-Posten har indgået en samarbejdsaftale, som betyder, at AGF vil annoncere i avisen, som også vil udkomme med et særligt tillæg om klubben to gange årligt. Det skriver Jyllands-Posten.

Til gengæld indebærer aftalen, at Jyllands-Posten får eksponering på Ceres Park, og læserne kan få tilbudt billetter til kampe og til AGF-arrangementer, som skal afholdes i Jyllands-Postens lokaler.

"Overalt i verden er vi optaget af det, som vores læsere er optaget af. Med vores særligt tætte forhold til Aarhus har vi i forvejen aftaler med en række kulturinstitutioner, og med AGF's betydning for Aarhus er det helt naturligt, at vi nu tilføjer en tre-årig sponsoraftale med klubben, siger avisens ansv. chefredaktør, Jacob Nybroe.

Han understreger, at aftalen ikke vil ændre på den journalistiske dækning af AGF i Jyllands-Posten og JP Aarhus. Partnerskabet vil ifølge Jacob Nybroe ikke ændre "en millimeter" på den "vidende, engagerede og til tider kritiske" dækning.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere