"Vi ansætter typisk profiler, som i princippet lige så godt kunne være endt på den anden side af bordet"

Rekruttering: Faldende printmarked og et fragmenteret marketingmix har ændret kravene til sælgerne i annonceafdelingen på Børsen, der vægter marketingviden og salgserfaring.
Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix
Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix
AF PIA OSBÆCK, FREELANCEJOURNALIST

Annoncesælgere på Børsen skal banke hårdere på døren for at få foden inden for hos bureauer og annoncører. Et faldende printmarked gør, at aviserne i mindre grad end tidligere bliver opfattet som den primære mediepartner, og det stiller nye krav til sælgerne, siger Børsens kommercielle direktør, Frederik Gundorph Olesen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også