MediaWatch

Mediebureauer: Printmedierne skal ud og vise deres værd på annoncemarkedet

Annonceudvikling 2019: Presset på printmediernes annonceomsætning stopper ikke, selv om medierne får en hjælpende hånd i form af et valg, mener flere mediebureauer. Men print har stadig en berettigelse, lyder det.

Foto: Ritzau Scanpix/Liselotte Sabroe

Vigende læsertal har igennem flere år presset printmediernes annonceomsætning. Den udvikling fortsætter i 2019, lyder vurderingen fra en række mediebureauer, som MediaWatch har bedt give deres bud på, hvilke tendenser der vil præge printmediernes annonceomsætning i 2019.

Særligt hårdt kommer det formentlig til at gå ud over ugeaviserne, mens sivningen på dagblade og magasiner også vil fortsætte, men dog ikke med samme hastighed som tidligere, vurderer managing partner hos mediebureauet IUM, Peter Sevel.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs