MediaWatch

Streamingtjenester vil have en bid af partiernes valgbudgetter

Selvom det er forbudt at reklamere med politiske budskaber på dansk tv, er det tilladt at rulle politiske kampagner ud på streamingtjenester som TV 2 Play og Viafree. Og det er flere partier interesseret i.

Vælgerne stod senest i stemmeboksen ved et Folketingsvalg 18. juni 2015. | Foto: Ritzau Scanpix/David Leth Williams

Politiske partier gør klogt i inden for det næste halve års tid at nå ind i danskernes bevidsthed, når der senest i juni skal afholdes valg til Folketinget.

Hvis partierne vil gøre et indtryk i form af levende billeder, så må de gå uden om traditionelt flow-tv. Radio- og fjernsynsloven forbyder nemlig politisk reklame. Men omvendt forholder det sig med streamingtjenester.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs