MediaWatch

Streamingtjenester vil have en bid af partiernes valgbudgetter

Selvom det er forbudt at reklamere med politiske budskaber på dansk tv, er det tilladt at rulle politiske kampagner ud på streamingtjenester som TV 2 Play og Viafree. Og det er flere partier interesseret i.

Vælgerne stod senest i stemmeboksen ved et Folketingsvalg 18. juni 2015. | Foto: Ritzau Scanpix/David Leth Williams

Politiske partier gør klogt i inden for det næste halve års tid at nå ind i danskernes bevidsthed, når der senest i juni skal afholdes valg til Folketinget.

Hvis partierne vil gøre et indtryk i form af levende billeder, så må de gå uden om traditionelt flow-tv. Radio- og fjernsynsloven forbyder nemlig politisk reklame. Men omvendt forholder det sig med streamingtjenester.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs