MediaWatch

Mediebureauer: Amazon kan tage danske annoncekroner fra Google og Facebook

Amazon kan komme til at udfordre spillere som Google og Facebook om annoncemarkedets kroner, når internetgiganten gør sin entre i Danmark, vurderer to mediebureauer.

Foto: Ritzau Scanpix/AP Photo/Elaine Thompson

Når Amazon entrerer det danske marked, sker det formentlig med et brag, og den amerikanske internetgigant kommer til at betyde store ændringer på det danske annoncemarked. Sådan lyder dommen fra en række mediebureauer.

Amazons helt store fordel som annonceplatform er selskabets detaljerede datasæt og evne til et forbinde datapunkter på tværs af platforme. Det fortæller Katrine Kjær, der er kontaktdirektør hos mediebureauet OMD.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Franske medier lander indholdsaftale med Facebook

En forhandlingsalliance, der bl.a. repræsenterer Le Monde og Le Figaro, har netop indgået en aftale med Facebook om visning af journalistisk indhold. Aftalen er et bevis på, hvad der kan opnås gennem løsningsorienteret dialog, siger det sociale medieselskab.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs