MediaWatch

Mediebureauer: Amazon kan tage danske annoncekroner fra Google og Facebook

Amazon kan komme til at udfordre spillere som Google og Facebook om annoncemarkedets kroner, når internetgiganten gør sin entre i Danmark, vurderer to mediebureauer.

Foto: Ritzau Scanpix/AP Photo/Elaine Thompson

Når Amazon entrerer det danske marked, sker det formentlig med et brag, og den amerikanske internetgigant kommer til at betyde store ændringer på det danske annoncemarked. Sådan lyder dommen fra en række mediebureauer.

Amazons helt store fordel som annonceplatform er selskabets detaljerede datasæt og evne til et forbinde datapunkter på tværs af platforme. Det fortæller Katrine Kjær, der er kontaktdirektør hos mediebureauet OMD.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Vestager forventer techlov træder i kraft inden for et år

Europa-Parlamentet arbejder på højtryk for at få stemt de to kommende techlovpakker igennem inden sommer, så de sidste skridt kan tages i efteråret. Allerede næste forår forventes store dele af de to lovpakker at træde i kraft, melder EU’s konkurrencekommissær Margrethe Vestager og EU-parlamentariker Christel Schaldemose.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs