MediaWatch

Streamingtjenester vil have en bid af partiernes valgbudgetter

Selvom det er forbudt at reklamere med politiske budskaber på dansk tv, er det tilladt at rulle politiske kampagner ud på streamingtjenester som TV 2 Play og Viafree. Og det er flere partier interesseret i.

Vælgerne stod senest i stemmeboksen ved et Folketingsvalg 18. juni 2015. | Foto: Ritzau Scanpix/David Leth Williams

Politiske partier gør klogt i inden for det næste halve års tid at nå ind i danskernes bevidsthed, når der senest i juni skal afholdes valg til Folketinget.

Hvis partierne vil gøre et indtryk i form af levende billeder, så må de gå uden om traditionelt flow-tv. Radio- og fjernsynsloven forbyder nemlig politisk reklame. Men omvendt forholder det sig med streamingtjenester.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs