MediaWatch

Mecom: Mediekapitalisternes storhed og fald

Om få måneder er Mecom efter alt at dømme et afsluttet kapitel i mediehistorien. MediaWatch tegner et portræt af de britiske mediekapitalister, der aldrig har været profitable og sjældent populære.

Foto: Sanne Vils Axelsen, Polfoto

Skriften på vægen var vist så tydelig, som den kunne blive, da Mecom blev født tilbage i 2005. Mediebranchen skulle være big business.

Bagmanden, David Montgomery, havde på det tidspunkt lagt en række lidet flatterende øgenavne bag sig som brutal redaktør i den britiske tabloidpresse, og side om side med amerikanske investeringsfonde stormede han ind på det britiske mediemarked med en aggressiv opkøbsstrategi. Alle øjne var rettet mod Mecom som Mongomerys store comeback som mediemogul.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs