HBO ruller den røde løber ud

Gallapremierer i forbindelse med nye tv-serier bliver en hjørnesten i HBO Nordics markedsføringsstrategi.

Den amerikanske tv-tjeneste HBO Nordic, der havde dansk premiere i december, vil satse på at vinde tv-kunder via events - herunder ikke mindst gallapremierer, når nye tv-serier lanceres.

"HBO ønsker at sætte sig på standarden inden for galla premierer for at brande sine tv-serier og det er unikt at rulle premierer ud i så stort omfang i alle fire lande samtidig," siger marketingdirektør Christina Sulebakk, HBO Nordic, til Bureaubiz.

Galla-begivenhederne er tiltænkt kunder og fans og første event i København bliver holdt i forbindelse med premieren på Game of Thrones, sæson 3, den 26. marts.

HBO Nordic forventer at rulle den røde løber ud cirka en gang månedilgt i hver af de fire nordiske lande som en del af markedsføringen. Hidtil har især Facebook været den centralekommunikationsplatform for HBO Nordic, der i første omgang inviterede followers på Facebook til en gratis forsmag på HBO Nordics film og tv-tjenester, inden de for nyligt åbnede dørene for alle.

 

HBO Nordic åbner døren

HBO i samarbejde med Telia TV

5 fede og 5 ufede ting ved HBO Nordic

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også