Medievirksomheder køber rettigheder til indisk cricket for milliarder

Viacom18 og Disneys’ Star India har købt online- og tv-rettighederne til Indiens førende cricketturnering for et større milliardbeløb.
Det er ikke billigt at få lov at sende cricket på tv i Indien. | Foto: SURJEET YADAV/AFP / AFP
Det er ikke billigt at få lov at sende cricket på tv i Indien. | Foto: SURJEET YADAV/AFP / AFP

3 mia. dollars - svarende til ca. 21 mia. kr. - har det Disney-ejede tv-selskab Star India i en auktion betalt for at kunne sende Indiens bedste cricketturnering på tv.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også