MediaWatch

Altinget og Mandag Morgen får ny kommerciel direktør

Alrow Media, som bl.a. udgiver specialmedierne Mandag Morgen og Altinget, sætter ny chef i spidsen for at samle selskabets fire kommercielle afdelinger i Danmark.

Michael Thomsen kommer fra en chefstilling i energibranchen. | Foto: Arthur Cammelbeeck/Altinget.

Michael Thomsen bliver ny kommerciel direktør i Alrow Media, hvor han får det overordnede ansvar for selskabets kommercielle aktiviteter i Danmark. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Den nye kommercielle chef kommer fra en stilling som chef for B2C (business to consumer, red.) hos energiselskabet Seas-NVE. Forinden havde han i en årrække ledende stillinger i telesektoren.

Jobbet hos Alrow Media består i at samle de fire kommercielle afdelinger i den danske del af selskabet under en og samme hat. Det gælder marketing, abonnements- og annoncesalg til Altingets 28 nichemedier og Mandag Morgen, og i salg af bl.a. uddannelse og events.

”Vi har de seneste år haft en markant vækst, som skal fortsætte og udbygges. Vi udvider løbende kerneforretningen med nye medier, vidensprodukter og investeringer i ny teknologi. Derfor er der behov for at styrke vores strategiske salgsarbejde og udvikle den samlede kunderejse,” udtaler Christoph Nørgaard, adm. direktør i Alrow Media.

Selv ser 41-årige Michael Thomsen frem til at blive en del af mediebranchen.

”Jeg glæder mig til - sammen med teamet - at få styrket den samlede kunderejse og ikke mindst bygge videre på det digitale fundament. Der ligger et stort potentiale i at udfolde vores indhold og indsigter bredere, end vi gør i dag,” lyder det.

Alrow Media har udover Danmark aktiviteter i Norge og Sverige. Sidste år flerdoblede medieselskabet sit årsresultat fra 668.000 kr. i forrige regnskabsperiode til 7,82 mio. kr. i regnskabet for 2020-2021.

Altinget finder kommerciel direktør til norsk udvidelse

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs