Journalisthøjskolen ansætter ny direktør

Trine Nielsen får ansvaret for professionsbacheloruddannelserne, viden og forskning på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Journalisthøjskolen har valgt at samle sine professionsbacheloruddannelser, forskningsaktiviteter og viden under én direktør efter sommerferien.

Det bliver 49-årige Trine Nielsen, der i kraft af sin nye direktørstilling får ansvaret for at videreudvikle og integrere de tre ben, oplyser Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i en pressemeddelelse.

"Medieverdenens discipliner, skel og forretningsmodeller er i opbrud. Nye aktører blander sig. Nye jobs opstår. Nye forretningsmodeller vinder, mens nogle af de gamle knækker sammen. Ved at samle professionsbacheloruddannelserne og vores forskning og viden under én direktør bliver vi endnu bedre til at matche - og gerne være et par skridt foran - den udvikling, og Trine (Nielsen, red.) er den helt rigtige person til jobbet," udtaler rektor Jens Otto Kjær Hansen i meddelelsen.

Trine Nielsen er uddannet cand.scient.pol og har tidligere været ansat som kommerciel direktør i Koda, områdedirektør i Kulturstyrelsen og senest direktør for forretningsudvikling i Berlingske Media. Hun har desuden udgivet flere bøger om innovation og forretningsudvikling.

"Vi kender Trine (Nielsen, red.) fra forskellige sammenhænge, og i et felt med mange stærke kandidater skilte hun sig tydeligt ud. Hun har en bred baggrund inden for innovation, forretningsudvikling, kultur, design, markedsføring, medier og uddannelse og matcher dermed højskolens brede perspektiv med uddannelser og vidensudvikling inden for bland andet journalist, design, reklame, forretningsudvikling, kommunikation og ledelse," lyder det fra Jens Otto Kjær Hansen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også