MediaWatch

Dansker får ny post i MTG-toppen

Peter Nørrelund får titel af adm. direktør for MTG Sport, mens en anden dansker også får nyt område under sig.

Peter Nørrelund (th) er udnævnet til adm. direktør for MTG Sport | Foto: Jens Panduro/Polfoto/Arkiv

Peter Nørrelund er udnævnt til adm. direktør for MTG Sport og bliver desuden executive vice president. Det oplyser MTG i en fondsbørsmeddelelse.

Danskeren har været hos MTG siden 2003 og har siden 2013 haft ansvar for selskabets sportsaktiviteter. Peter Nørrelund er bl.a. i spidsen for rettighedsindkøb i koncernen og havde således en afgørende finger med i spillet, da MTG i efteråret 2015 sikrede sig rettighederne til at vise den engelske Premier League, italienske Serie A og spanske La Liga.

"Peter har gjort et fantastisk job med at opbygge en uovertruffen sportsportefølje for vores kanaler og platforme overalt i vernde. Vi har ikke bare rettigheder til de største globale franchises, men har også meget stærke lokale redaktionelle tilbud. Dette trin op i organisationen afspejler, hvor central sport er for vores tilbud til forbrugerne," siger MTG's topchef, Jørgen Madsen Lindemann, i fondsbørsmeddelelsen.

I samme meddelelse oplyser selskabet også, at Gabriel Catrina er udpeget til ny chef for strategi. Han har arbejdet for MTG siden 2013.

Også danske Jette Nygaard-Andersen får nyt ansvar i MTG. Hun er vicedirektør i koncernen og har ansvar for bl.a. Centraleuropa og er adm. direktør for MTG Broadcast Technology. Nu får hun også ansvaret for MTG's afrikanske operationer, efter selskabet har valgt at sige farvel til Joseph Hundah, der hidtil har været i spidsen for MTG i Afrika.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs