TV 2 har fundet en ny marketingchef

Jacob Weinreich overtager i morgen jobbet som marketingchef på TV 2 fra Morten Kjær Petersen, der forlod jobbet for at blive adm. direktør på TV 2/ Lorry.

Ansvaret for TV 2's marketingaktiviteter ligger fra i morgen i hænderne på 40-årige Jacob Weinreich.

Stillingen som marketingchef på TV 2 blev ledig, da Morten Kjær Petersen ved udgangen af 2014 forlod jobbet for i stedet at blive adm. direktør på TV 2/ Lorry.

Jacob Weinreich har siden 2014 haft sit eget firma, MatchUp Group, med udvikling af digitale produkter til mobile platforme. Derudover kommer han med en mangeårig bagrund i spilselskabet Betfair Group.

"De store udfordringer, som ikke kun TV 2, men hele den traditionelle tv-branche står overfor de kommende år, gør kun opgaven endnu mere udfordrende," siger Jacob Weinreich i en pressemeddelelse.

Hos TV 2 får han som marketingchef en central rolle, siger programdirektør Anne Engdal Stig Christensen.

"Dels fordi marketings rolle er blevet mere kompleks i takt med den digitale udvikling og behovet for at føre vores seere og brugere rundt på alle vores platforme. Dels fordi vi har nogle meget stærke brands, som hele tiden skal innoveres og udvikles," udtaler hun i pressemeddelelsen.

Lorry henter ny direktør fra TV 2 

Lorry finder nyhedschef på TV 2 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også