MediaWatch

Maxus-direktør stopper i denne uge

Direktør for Maxus, Henrik Abraham, stopper efter fire år, og bureauet er nu på jagt efter afløser.

-

Direktøren for Maxus Henrik Abraham stopper efter fire år, og bureauet er nu på jagt efter hans afløser, skriver Bureaubiz.

Mediabureauet Maxus er en del af GroupM-bureauerne.

"Vi har haft en fantastisk udvikling og er gået fra 10 til 25 mand med en stærk digital fokus og forankring. Vi er vokset år for år og har opbygget et godt team med en meget stærk kultur og holdånd. Maxus er et bureau i en super form med 6 nye kunder i 2015 herunder L'Oreal," siger Henrik Abraham til Bureaubiz.

"Efter 16 år i mediebranchen syntes jeg, at jeg har taget "min tørn" og vil bruge de næste måneder på at tænke over hvad den næste udfordring skal indeholde."

Henrik Abraham stopper i Maxus i denne uge, og rekrutteringen af hans afløser er i fuld gang oplyser nordisk CEO Jonas Hemmingsen, GroupM.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs