JP/Politikens Forlag hyrer ny brand manager

Mette Holbæk, der blev ansat i september, flytter til en ny stilling på forlaget Gyldendal. JP/Politiken har fundet hendes afløser på Den Kongelige Ballet.  
Camilla Høy, ny pr- og brand manager, JP/Politikens Forlag.
Camilla Høy, ny pr- og brand manager, JP/Politikens Forlag.

Camilla Høy (billedet), 33, skal som pr- og brandmanager fra 1. februar stå i spidsen for en ny PR- og social media–afdeling i JP/Politikens Forlag.

Hun erstatter delvist Mette Holbæk, tidl. Woman-redaktør, der blev ansat som brand manager for blot fire måneder siden.
 

Mette Holbæk, 40, forlader nemlig JP/Politiken til fordel for en nyoprettet stilling med titlen "chef for marked og læsere" på forlaget Gyldendal.

Yderligere ansættelser på vej

Camilla Høy, der er uddannet journalist, har siden 2010 været PR-ansvarlig for Den Kongelige Ballet, som en del af Det Kongelige Teaters kommunikationsafdeling. Hun var tidligere ansat på Politikens kulturredaktion og  24 timer.

Som pr- og brandmanager bliver hendes opgave blandt andet at skabe "oplevelsesuniverser af gode historier" via sociale medier.

I forbindelse med Mette Holbæks exit og ansættelsen af Camilla Høy har JP/Politikens Forlag rokeret i strukturen, siger direktør Lene Juul.  Det afspejler et øget behov for at være til stede og markedsføre husets forfattere og titler digitalt, siger hun.

"Vi har besluttet at udvide stillingen (som brandmanager) med de PR-mæssige opgaver. Camillas (Camilla Høy, red.) afdeling bliver en selvstændig afdeling, hvor der skal ansættes yderligere," siger hun til MediaWatch. 

Forlaget har i 2013 haft en digital vækst på 150 pct. og forventer, at den udvikling forstærkes i fremtiden, skriver forlaget i en pressemeddelelse.

Bogmarkedet lever digitalt

Nogenlunde samme begrundelse, anfører Gyldendal i meddelelsen om forlagets ansættelse af Mette Holbæk, der får ansvaret for forlagets samlede pr- og marketingindsats og skal øge Gyldendals tilstedeværelse online.

"Bogmarkedet gennemgår i disse år radikale forandringer som følge af digitalisering og ændrede forbrugsmønstre hos kunder og læsere.  Den nye stilling som chef for marked og læsere indebærer et ansvar for, at Gyldendal når sine kunder ad de traditionelle, fysiske, trykte og elektroniske kanaler. Men den indebærer ikke mindst, at forlaget i endnu højere grad udnytter den store kundekontakt, som er skabt med det nye Gyldendal.dk, der har flere end 130.000 nyhedsbrevsmodtagere, og samtidig udvikler helt nye og direkte veje til læsere og kunder der, hvor de er:  – på nettet og ”på vej”," skriver forlaget i sin pressemeddelelse. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også