MediaWatch

DMJX finder ny rektor internt

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole har kigget i egne rækker for at finde ny rektor, der tiltræder i begyndelsen af det nye år som afløser for Jens Otto Kjær Hansen.

Trine Nielsen bliver fra 1. februar rektor for Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. | Foto: Anders Hviid

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX) har sat navn på, hvem der skal være skolens nye rektor. Valget er faldet på Trine Nielsen, oplyser DMJX i en pressemeddelelse.

Den nye rektor tiltræder 1. februar og kommer fra en stilling som direktør for uddannelse, forskning og viden på DMJX. Hun har arbejdet for uddannelsesinstitutionen siden 2016. Blandt tidligere arbejdsgiver kan nævnes DR, Politiken og Berlingske.

"Danmarks største uddannelsesinstitution med seks bacheloruddannelser og aftagere i en meget bred del af medie- og kommunikationsbranchen har brug for en stærk rektor, som både forstår branchens sprog og behov og uddannelsessektorens kringelkroge og administrative udfordringer. Det er vi i bestyrelsen overbeviste om, at Trine Nielsen gør. Hun har både et stærkt udviklingsperspektiv for fagligheden i vores uddannelser og solide ledelseserfaringer i forhold til den akkrediteringsopgave, vi står overfor," udtaler Lisbeth Knudsen, bestyrelsesformand for DMJX, i meddelelsen om valget af Trine Nielsen.

På rektorposten afløser hun Jens Otto Kjær Hansen, hvis ansættelse udløber 1. februar næste år.

"Mediebranchen står overfor mange udfordringer i disse år og vores opgave som Højskole er at ruste vores studerende bedste muligt til at møde disse udfordringer. Jeg ser frem til at stå i spidsen for denne opgave og sammen med Højskolens dygtige medarbejdere, at kvalificere og udvikle vores uddannelser, så de bedst muligt møder de behov som de brancher vi uddanner til har. Vi har et stærkt fundament at bygge på, stor faglighed og et stort internationalt netværk som tilsammen gør os til en helt unik højskole," udtaler Trine Nielsen om sit kommende job.

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs