Internettidsskrifter går ned

MediaWatch

I forlængelse af at 45 medarbejdere mister deres nuværende arbejde begrunder Handelsblatt dispositionen med svigtende annonceportefølje. E-Business problem har herudover været, at man garanterede et trykoplag på 50.000 eksemplarer, men kun kunne sælge 25-30.000 eksemplarer.

Efter at tidsskriftet Business 2.0 fra Future-Verlag ligeledes er gået ind er tidsskriftet Net Business nu førende Internet-magasin i Tyskland. Allerede i vinters har udgiverne Verlagsgruppe Milchstrasse forudset konjunkturafmatningen og satset på 14-dages udgivelse i stedet for ugentlig udgivelse. Net Business har et oplag på omkring 15.000 eksemplarer og har endnu ikke vist sorte tal.

Afmatningen har dog ikke forhindret Hamborg-tidsskriftet Manager i at bebude udgivelsen af tidsskriftet Net-Manager fra september 2001. Net-Manager er dog kun udset til at skulle udkomme fire gange årligt og støtter sig ikke mindst på Managers eksisterende annonceportefølje.

Herudover findes der tidsskrifter som Cybiz med et oplag på 76.000 eksemplarer, mens Conde Nast i Münschen er uklar om en tysk version af "Wired" skal realiseres.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også