Danske Medier og bureauer spår flerdoblet podcastomsætning om ti år

Skal det danske podcastmarked indfri det estimerede potentiale, kræver det dog et gennembrud i den brede befolkning, som der aktuelt er flere barrierer for ifølge interesseorganisationen.
For at indfri vækstpotentialet skal podcasts bredere ud end i dag, hvor det "primært er unge, urbane og veluddannede, der generelt lytter til podcast ofte,” lyder det i analysen. | Foto: Peter Hove Olesen/Politiken/Ritzau Scanpix
For at indfri vækstpotentialet skal podcasts bredere ud end i dag, hvor det "primært er unge, urbane og veluddannede, der generelt lytter til podcast ofte,” lyder det i analysen. | Foto: Peter Hove Olesen/Politiken/Ritzau Scanpix

Får podcastbranchen forceret barrierer omkring musik og ældre brugere, kan det blive et decideret massemedie, og det vil kunne få annonceindtægterne på markedet kunne ramme lige under 250 mio. kr. i 2034. Sådan lyder en af fremskrivningerne i en ny analyse fra Danske Medier Research, der er del af de private mediers interesseorganisation.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også