E-business stadig underdrejet

MediaWatch

Ifølge CNN og GfK betalte kun en ud af tre online-shoppere i de forgangne seks måneder mere end 200 euro for sine indkøb. I USA er forbrugerne til sammenligning villige til i snit at lægge 320 euro - per måned.

Faktisk lægger forbrugerne i EU mindre end en procent af detail-omsætningen gennem Internettet. I USA er det tilsvarende tal omkring tre procent. Tilbageholdenheden tilskrives problemer med datasikkerhed, kreditkortsikkerhed samt ventetider på vareleverancer.

Blandt de tilbageholdende europæere er tyskerne dog de mest købevillige. Hvor 60 procent af alle opkoblede tyskere det sidste halve år har købt over nettet, er det tilsvarende tal for andre EU-borgere kun 28 procent i snit. Sammen med Storbritannien er Tyskland med andre ord længst fremme i EU.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også