Kommercielle radiokanaler i fremgang

MediaWatch

Det er en lille tilbagegang i forhold til det foregående kvartal, hvilket formentlig skyldes, at undersøgelsen strækker sig ind i sommerperioden, hvor radiolytningen traditionelt er lavere end om vinteren.

Danskernes radiolytning fordeler sig med 64 procent til DR-radio og 31 procent til de kommercielle kanaler - med SBS i spidsen. Resten går til græsrod- og udenlandsk radio.

- Tallene viser, at monopolet på radio for længst er brudt, og at danskerne med glæde tager imod nye radiokanaler. Danske radiolyttere er kritiske og vil gerne have mere at vælge imellem på de tidspunkter, vi alle sammen hører radio, hvilket især er om morgenen og den sene eftermiddag. De mange forskellige lytterønsker kan kun

Både DR og en række kommercielle aktører ønsker at lancere nye radiokanaler, når to ledige radiokanaler til efteråret forventes at blive udbudt i åben konkurrence.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også