MediaWatch

Kommercielle radiokanaler i fremgang

Det er en lille tilbagegang i forhold til det foregående kvartal, hvilket formentlig skyldes, at undersøgelsen strækker sig ind i sommerperioden, hvor radiolytningen traditionelt er lavere end om vinteren.

Danskernes radiolytning fordeler sig med 64 procent til DR-radio og 31 procent til de kommercielle kanaler - med SBS i spidsen. Resten går til græsrod- og udenlandsk radio.

- Tallene viser, at monopolet på radio for længst er brudt, og at danskerne med glæde tager imod nye radiokanaler. Danske radiolyttere er kritiske og vil gerne have mere at vælge imellem på de tidspunkter, vi alle sammen hører radio, hvilket især er om morgenen og den sene eftermiddag. De mange forskellige lytterønsker kan kun

Både DR og en række kommercielle aktører ønsker at lancere nye radiokanaler, når to ledige radiokanaler til efteråret forventes at blive udbudt i åben konkurrence.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs