2M går ind i Toycity

MediaWatch

Det skal ikke længere være nødvendigt at gå længere end til hjemme-pc’en for at købe hverken Lego, Barbie, Tarzan, Fisherprice eller nogen af alle de andre. Og i USA har internetmarkedet for legetøj allerede demonstreret sit store potentiale - ikke mindst set i lyset af eToys' markedsværdi på over fem milliarder dollar, hedder det i en pressemeddelelse fra 2M Invest.

Bag www.toycity.com står en række erhvervsfolk og virksomheder med stor erfaring i at forsyne danske børneværelser. Blandt investorerne finder vi Best Buy Group med danskamerikaneren David Popik i spidsen. Han er udover at være idémand for ToyCity den drivende kraft i projektet.

Direktør Tau Steffensen har femten år i Lego bag sig, hvor han blandt andet har haft ansvaret for etableringen af Legos internetbutik. Amerikanske Chrysalis Venture har skudt penge ind. Og 2M Invest A/S bliver med en investering på godt 1 million US $ en meget aktiv aktionær i ToyCity, oplyser 2M Invest.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også