Dot.com'erne taber rejsemarkedet

MediaWatch

Der er store penge bag den nye rejseportal, Opodo, som har ni store flyselskaber i ryggen. 65 millioner euro har blandt andre Lufthansa, Iberia, KLM, British Airways og Air France postet i det snart fuldt operationsklare rejsebureau Opodo.com.

Og der er flere eksempler på, at rejsearrangører fra den gamle økonomi investerer går på nettet. De rene internet-rejsebureauer som kan ikke klare sig i konkurrencen og har klaget til EU over kartellignende forhold.

Analysebureauet Jupiter MMXI finder fejlen et andet sted. - De fleste internet-rejsesider giver ikke de besøgende tilstrækkelig service, fastslår Jupiter over for Handelsblatt.

Alle iagttagere er enige om, at der er store vækstmuligheder i online-rejsebranchen. Jupiter MMXI vurderer, at europæerne vil bruge 20 milliarder euro på online-booking i 2006.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også