2001: TvDanmark vandt på Big Brother

MediaWatch

I forhold til året før havde TvDanmark en fremgang på 35 procent på reklamerne i et marked, der generelt gik tilbage med to-tre procent. Det skriver Børsen.

Big Brother er forklaringen på TvDanmarks gode reklameår, siger tv-director hos OMD Johan Boserup. Også TV 2 mærkede til Big Brother-effekten, idet stationen i 2. kvartal fik det dårligste resultat nogensinde, mens andet halvår blev det bedste siden 1996.

For andet år i træk gik TV3 tilbage, både på seertal og annoncekroner. Johan Boserup siger, at TV3 risikerer at tabe annoncørernes tillid. Det kan medføre, at reklamekampagnerne bliver flyttet til TvDanmark.

TV3-direktør Henrik Jensen håber at kunne hente seere i løbet af 2002 på den nye kanal, Viasat Sport.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også