MediaWatch

2001: TvDanmark vandt på Big Brother

I forhold til året før havde TvDanmark en fremgang på 35 procent på reklamerne i et marked, der generelt gik tilbage med to-tre procent. Det skriver Børsen.

Big Brother er forklaringen på TvDanmarks gode reklameår, siger tv-director hos OMD Johan Boserup. Også TV 2 mærkede til Big Brother-effekten, idet stationen i 2. kvartal fik det dårligste resultat nogensinde, mens andet halvår blev det bedste siden 1996.

For andet år i træk gik TV3 tilbage, både på seertal og annoncekroner. Johan Boserup siger, at TV3 risikerer at tabe annoncørernes tillid. Det kan medføre, at reklamekampagnerne bliver flyttet til TvDanmark.

TV3-direktør Henrik Jensen håber at kunne hente seere i løbet af 2002 på den nye kanal, Viasat Sport.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs