MediaWatch

Telia køber kunder af Telekompagniet

Aftalen omfatter både erhvervs- og privatkunder og med købet af Telekompagniets fastnetkunder følger Telia sin strategi om yderligere satsning på det danske marked for fastnet-telefoni.

De 4000 kunder i Telekompagniet vil ikke mærke noget til skiftet da de nuværende kontraktsvilkår forbliver uændrede.

Administrerende direktør i Telia Telecom, Per-Erik Ångman siger i forbindelse med købet:

- Som med overtagelsen af Telepassport og RSL Com kunderne i 2001, opnår vi også i dette tilfælde en langt bedre udnyttelse af den investering, som vi har foretaget i eget transmissionsnet, siden Telia gik ind på det danske marked.

Hver kunde er vigtig for os, og vi glæder os derfor til at tage imod de nye kunder fra Telekompagniet og på sigt også at kunne tilbyde dem et bredt udbud af Telias mange spændende produkter og tjenester -.

Telekompagniets administererende direktør, Johnny Magnussen, hilser overtagelsen velkommen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs