Digital førerposition via konkurrence

MediaWatch

Til sammenligning er penetration ifølge en undersøgelse fra Strategy Analytics omkring 20 procent i Skandinavien og kun 8 procent i Tyskland. Det europæiske gennemsnit er udregnet til 16,3 procent.
Ifølge undersøgelsen, der omtales i The Guardian, skyldes den britiske føreposition, at der har været intens konkurrence mellem de fire digitale platforme, satellit, kabel, jordbaseret og DSL.

Modsat har det tyske marked været præget af skænderier mellem udbyderne og lovgiverne.

Strategy Analytics forventer, at flertallet af europæiske hus-stande vil have digital TV i 2006, men vurderer også at det endelige stop for analog TV ligger et stykke inde i det næste årti.
Undersøgelse viser, at det er satellitudbyderne der dominerer markedet med 70 procent af seerne.

Kabel har vundet andele til 22,5 procent, mens de jord-baserede udbydere er mindre konkurrencedygtige med en andel på 7,4 procent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også