Eurosport overvejer sine netsatsninger

MediaWatch

Ifølge Märta Rydbeck, administrerende direktør for Eurosport i Norden, kommer 35 procent af kanalens indtægter ind via annoncer, og det kan derfor blive nødvendigt at skære ned på internetsatsningerne for at kompensere for dette, skriver Vision.

- Ingen TV-kanal kan undgå at mærke det. Det er klart at det får konsekvenser, hvis 35 procent af omsætningen bliver påvirket, - siger Rydbeck til Vision.

Rydbeck understreger at trods det internetsatsningerne ligger først for, så er lukningen af portalerne i Sverige, Italien og Spanien stadig et "worst case scenario".

Eurosport vil i første omgang gennemgå netsatsningerne i de tre lande før kanalen vil tage endelig stilling til, hvor der eventuelt skal skæres ned.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også