TV 2's nyheder får nyt design

MediaWatch

Nyhedschef på TV 2 Jens Gaardbo siger blandt andet om ændringerne: - Der er flere signaler fra os i dette her. Et af dem er, at vi bliver mere internationale. Vi vil aldrig svække vores styrke som det store danske medie, men verden rykker altså nærmere på os i disse år.

Alt ialt er der tale om fire synlige forandringer.

Alle nyhedsudsendelser får nyt design, der betegnes som mere farverigt og varmt. Der vil være premiere på TV2/FINANS, som vil være et fast element i udsendelserne klokken 16, 18 og 22.

Et nyt stort nyhedsstudie med karakter af internationalt "newsroom" vil blive lanceret, og slutteligt vil 22-NYHEDERNE blive udvidet.

22-NYHEDERNE vil blive redigeret efter ideen om "less smalltalk, more bigtalk", hvilket i bund og grund betyde,r at fokus vil blive rettet mere mod flere store nyheder og udenlandske kommentarer samt eksperter.

Der vil ligeledes være mere live fra danske begivenheder om aftenen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også