Teenagere vil bruge milliarder online

MediaWatch

I 2000 brugte teenagere i syv EU-lande samt USA 483 millioner dollar på e-handel. Det tal vil allerede i år blive mere end fordoblet og i 2005 være vokset til over ti milliarder dollar, viser en ny undersøgelse fra Datamonitor.

Teenagerne er således et interessant segment at ramme, også når det drejer sig om online-shopping. Faktisk er teenagerne ifølge Datamonitor en af de grupper, der er mest villige til at shoppe online.

Men den begrænsede udbredelse af kreditkort i segmentet samt lav accept af at have for mange penge "ude at svømme", gør, at online-betaling ofte kan være vanskelig.

Det betyder, at de e-handlende må udvikle og integrere nye løsninger for at få fat i det vigtige segment. Datamonitor anbefaler web-købmændene at lancere forbetalte eller lagrede betalingskort, som gør det muligt for teenageren at handle selvstændigt og uden at sætte sig i gæld.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også