MediaWatch

KODA-pres på kommercielle stationer

Parterne har forhandlet i lang tid, men det er ikke lykkedes for de danske kommercielle radio- og tv-stationer samlet i KOMM at nå til enighed med KODA.

KOMM har regnet ud, at når danske lokalradioer i 1998 betalte 11.500.000 kroner for varen, så kunne man i Norge købe den samme vare for 5.900.000 kroner, og i Sverige betalte man endnu mindre, nemlig kun 3.200.000 kroner.

Efter adskillige vink med en vognstang fra ministeriet har KODA dog endnu ikke ønsket at reducere opkrævningerne til det skandinaviske niveau.

KODA vil gerne følge Kulturministeriets påbud, når det gælder de ikke-kommercielle græsrods-radiostationer.

Men organisationen forsøger altså at slippe af sted med at sænke afgiften med halvdelen af, hvad Kulturministeriet har bedt om, når det handler om de kommercielle radiostationer.

- I årevis har KODA opkrævet lokalradioerne langt højere beløb, end der var dækning for i forhold til de øvrige nordiske lande. Nu skal der en løsning på bordet, siger Bent Helvang, formand for KOMM.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs