Norge: Annoncør-skepsis for reality-tv

MediaWatch

- Høje seertal er ikke altafgørende for interessen fra de store tv-annoncører i Norge. Tendensen er, at de helst vil holde sig væk fra denne type tv, siger forskeren bag undersøgelsen, Magne Supphellen fra Norges Handelshøjskole.

De fleste tv-annoncører mener, at risikoen ved at bygge et mærkevarenavn op i tilknytning til reality-tv er stor, skriver norske Nettavisen om undersøgelsen, som omfatter 69 tv-annoncører.

Næsten ingen annoncører regnede med, at de ville annoncere i tilknytning til Temptation Island. Kun fem procent fandt det sandsynligt eller meget sandsynligt, at de vil annoncere i forbindelse med Harem.

10 procent af annoncørerne regner det som sandsynligt eller meget sandsynligt at de vil annoncere i forbindelse med Big Brother.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også