T-Online's tab stiger
Ifølge det nyligt offentliggjorte halvårsregnskab er tabet før EBITDA steget kraftigt fra 11,7 millioner Euro i fjor til hele 123,3 millioner Euro i år. Alene i andet kvartal tabte selskabet således 56,9 millioner Euro, skriver CNN.
Det betragtelige tab i andet kvartal er dog mindre end analytikerne havde forventet, idet denne lød på et tab i samme størrelsesorden som i første kvartal. Her kom T-Online ud med et samlet tab på 65,2 millioner Euro.
T-Online har under den nye administrerende direktør, Thomas Holtrop, forsøgt at øge indtægterne fra sine portalforretninger og samtidig begrænse sin afhængighed af den mindre lukrative forretning, som ligger i at udbyde internetadgang.
Målsætningen på sigt er, at øge indtjeningen med knap en tredjedel. Dette ventes gennemført i 2004.
Selskabet har i dag 9,2 millioner kunder, hvilket er en stigning på 45 procent i forhold til i fjor. T-Online satser på at holde fast i lederskabet på den europæiske ISP- front, ved fortsat at indgå i partnerskaber frem for deciderede opkøb.
De nærmeste konkurrenter er i dag italienske Tiscali samt den amerikanske gigant AOL Time Warner.