T-Online's tab stiger

MediaWatch

Ifølge det nyligt offentliggjorte halvårsregnskab er tabet før EBITDA steget kraftigt fra 11,7 millioner Euro i fjor til hele 123,3 millioner Euro i år. Alene i andet kvartal tabte selskabet således 56,9 millioner Euro, skriver CNN.

Det betragtelige tab i andet kvartal er dog mindre end analytikerne havde forventet, idet denne lød på et tab i samme størrelsesorden som i første kvartal. Her kom T-Online ud med et samlet tab på 65,2 millioner Euro.

T-Online har under den nye administrerende direktør, Thomas Holtrop, forsøgt at øge indtægterne fra sine portalforretninger og samtidig begrænse sin afhængighed af den mindre lukrative forretning, som ligger i at udbyde internetadgang.

Målsætningen på sigt er, at øge indtjeningen med knap en tredjedel. Dette ventes gennemført i 2004.

Selskabet har i dag 9,2 millioner kunder, hvilket er en stigning på 45 procent i forhold til i fjor. T-Online satser på at holde fast i lederskabet på den europæiske ISP- front, ved fortsat at indgå i partnerskaber frem for deciderede opkøb.

De nærmeste konkurrenter er i dag italienske Tiscali samt den amerikanske gigant AOL Time Warner.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også